Tygodnik
23-02-2012
TI » Artyku³y Najnnowsze RSS Feed
Drukuj Powiadom

Radni nie wiedzieli

Radni nie wiedzieli

Wracamy do tematu zabudowy placu po³o¿onego u zbiegu ulic 3-go Maja i Ko¶ciuszki, gdy¿ sprawa ta trafi³a na obrady rady miejskiej i wywo³a³a sporo kontrowersji.






¯aden z radnych nie widzia³ dokumentacji projektowej dotycz±cej najbardziej atrakcyjnego terenu inwestycyjnego w Nowym Mie¶cie.

O ile na poniedzia³kowym posiedzeniu wspólnych komisji rzecz nie wzbudza³a wiêkszych emocji, to ju¿ na sesji dzieñ pó¼niej by³o zupe³nie inaczej. Stanowisko radnych mo¿na by³o z góry przewidzieæ, ¿e nie bêd± mieli ochoty spraw± siê zajmowaæ. Uwa¿aj±, i¿ nie mo¿na im nic w przedmiotowej sprawie zarzuciæ. Wypracowane wnioski przez komisjê gospodarcz± zosta³y odczytane i zaaprobowane przez wiêkszo¶æ radnych. W±tpliwo¶ci zaczê³y pojawiaæ siê po wyst±pieniu Walentego Rudnickiego, spo³ecznego opiekuna zabytków. G³ówne tezy mówcy sprowadza³y siê do apelu, by po³o¿yæ kres psuciu panoramy miasta poprzez nieprzemy¶lan± zabudowê, chronieniu naszych zabytków, tego dziedzictwa kulturowego, które powinni¶my przekazaæ nastêpnym pokoleniom bez najmniejszego uszczerbku.

- To jest trzeci przypadek w Nowym Mie¶cie, gdzie zabudowuje siê fosê, która w 1957 roku, w tych niezbyt chwalebnych czasach by³a chroniona - do czasów demokratycznych. Teraz zaczêli¶my j± zabudowywaæ. Nie wszyscy pañstwo byli¶cie radnymi w tym czasie, je¿eli chodzi o plan miejscowy z 2005 roku, ale 2008 to was obejmowa³. Wy¶cie uchwalali t± zmianê, w tym wypadku dotycz±c± konkretnie zabudowy fosy i w jakim¶ sensie wyra¿enia zgody na tak wielko kubaturowy obiekt handlowy. Jak mam przed sob± ten plan z 2008 roku, to w paragrafie I pkt 9 jest zapis tylko teren ulicy Ko¶ciuszki z za³±cznikiem nr 9, ja przepraszam bardzo, ale wkroczono w teren ulicy 3-go Maja na obszar fosy - mówi³ Walenty Rudnicki.


Spo³eczny konserwator zabytków zapozna³ radnych z charakterem
projektowanej inwestycji.

Na zapisy planu zagospodarowania przestrzennego powo³uj± siê zarówno przedstawiciel inwestora jak i radni w swoim stanowisku. Pe³nomocnik Zarz±du PUBiT "Marbud" z Torunia zarzuci³ nam, i¿ w tytule wcze¶niejszego artyku³u po¶wiêconego tej sprawie pisali¶my o 900 metrach kwadratowych, co nie do koñca by³o ¶cis³e. Oczywi¶cie chodzi³o nam o ca³y teren wraz z przejazdami, owe w przybli¿eniu 900 metrów kontrowersyjnego szczê¶cia, które nam zafundowano.

- Powierzchnia sali sprzeda¿y to 581,06 m2, a nie jak to podano 900 m2, bo to jest o ponad 50% wiêcej, a ³±cznie z powierzchni± zaplecza technicznego, socjalnego i magazynowego to 829,69 m2. U¿ywanie nazwy, ¿e jest to hipermarket jest nieuprawnione, gdy¿ tego typu obiekty s± kwalifikowane jako najzwyklejsze sklepy tzw. osiedlowe. Budynek zosta³ zaprojektowany zgodnie z za³. nr do uchwa³y RM z dnia 12.02.2008 r. w sprawie ustalenia zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta NML. W/w za³±cznik bardzo precyzyjnie okre¶la parametry, gabaryty, kszta³t dachu, rodzaj pokrycia i wysoko¶æ budynku. Budynek jest dwukondygnacyjny, w czê¶ci parterowej sala sprzeda¿y i zaplecze magazynowe i techniczne, na piêtrze zaplecze socjalne i techniczne. Czê¶æ poddasza przeznaczona na instalacje techniczne. Dokumentacja zosta³a pozytywnie zaopiniowana przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Olsztynie i wydana zosta³o pozwolenie konserwatorskie na budowê takiego obiektu, oraz wykonana przez profesjonalne biuro projektowe z Bydgoszczy, które zaprojektowa³o ju¿ kilkadziesi±t tego typu budynków w ró¿nych miastach Polski, w tym równie¿ na terenach objêtych ¶cis³± ochron± konserwatorsk±. Uwa¿am, ¿e dzisiejszy protest jednej z mieszkanek /s±siadki/ jest zdecydowanie spó¼niony, gdy¿ uwagi swoje mog³a wnie¶æ na etapie procedur uchwalania planu miejscowego, a nie dopiero dzisiaj, gdy plan obowi±zuje ponad pó³tora roku, a wszystkie jego warunki projektowe i realizacyjne zosta³y uwzglêdnione przez inwestora - informuje Ryszard ¦wi±tkowski, pe³nomocnik zarz±du d/s rozwoju inwestycyjnego.

G³os na sesji zabra³a Hanna Herbert w³a¶cicielka posesji bezpo¶rednio przylegaj±cej do planowanej inwestycji.

- Jestem nowomieszczank±, która mieszka w 130-letnim domu, ka¿dy tynk, ka¿de poruszenie tego budynku kosztuje mnie dwa, trzy lata pism do konserwatora zabytków. Jestem podatnikiem, jest mi tak przykro, ¿e ja wybiera³am tak± pani± burmistrz, takiego pana radnego, ¿e wy nasz± ojcowiznê sprzedajecie pod supermarkety dla obcokrajowców, którzy dostaj± 100 % dotacji z Unii Eurpejskiej, zatrudni± ludzi z "kuroniówki", Kopkowski bêdzie musia³ zamkn±æ, Zieliñski bêdzie musia³ zamkn±æ etc. Gdzie my jeste¶my nowomieszczanie? Dlaczego jeden drugiemu nogi podcina? - Nie chodzi mi tu o mój dom 130-letni, o którego dbam od 15 lat i ka¿dy pieni±¿ek w niego wk³adam oraz ca³± posesjê. A wy tak lekk± rêk±, bez projektu ¿e¶cie sprzedali nasz± ziemiê, zastanówcie siê ludzie co ¿e¶cie zrobili i wy dzisiaj nie wiecie ci to znaczy uci±¿liwo¶æ, co to znaczy ha³as, co to znaczy odprowadzenie wody. Niech siê teraz starostwo zajmie i konserwator zabytków - nie, pierwszy by³ wasz b³±d, bo ¿e¶cie siê nie dowiedzieli, co ma byæ na tej ziemi. Ja sza³asów ani baraków nie budujê, moi rodzice i dziadowie budowali kamienice i ja siê tego nie wstydzê, a wy budujecie szopy i sza³asy, powinni¶cie siê wstydziæ radni - mówi³a mieszkanka bêd±ca stron± w tej sprawie.

Pani Hanna Herbert nie zamierza sk³adaæ broni i ¶le kolejne pisma, tym razem do wojewódzkiego konserwatora zabytków.

"Jako bezpo¶redni s±siad projektowanej inwestycji zwracam siê z zapytaniem, czym kierowa³ siê Wojewódzki Konserwator Zabytków wydaj±c pozytywn± opiniê dla parterowego projektu budynku (supermarketu) w strefie Zespo³u "A" Staromiejskiego i zabytkowych obiektach wpisanych do rejestru zabytków tj. baszty, murów miejskich, fosy. spichlerza i innych wg za³±czonych zdjêæ.

Opracowany projekt typu wiejskiego parterowego budynku w jedynym piêknym miejscu Nowego Miasta Lubawskiego degraduje swoj± architektur± zabytkowe czê¶ci miasta. Powstanie parterowego supermarketu o powierzchni 900 m2 w opisanym miejscu ciasnej zabudowie w s±siedztwie budynków dwukondygnacyjnych zak³óci architektoniczny porz±dek . Zabudowa w tym miejscu planu zagospodarowania winna byæ nie uci±¿liwa. Jednak¿e obs³uga supermarketu plus ciê¿ki transport, nawiewy i wywiewy, które bêd± pracowa³y przez 24h na dobê przez 7 dni w tygodniu jest strasznie uci±¿liwe dla mieszkañców i zabytków. Obecnie ulica Ko¶ciuszki jest ulica zamkniêt±, a ulica 3 Maja jest ulic± jednokierunkow± miêdzy zabytkami te ulice zosta³y zamkniête na obci±¿enie ciê¿kiego ruchu staromiejskiego wpisanego do rejestru zabytków woj. warmiñsko- mazurskiego pod nr A-447. Jako laik uwa¿am, ¿e projektowana architektura powinna harmonizowaæ, wpisywaæ siê w istniej±ca historyczn± zabudowê przy ulicy Ko¶ciuszki i 3 Maja na podstawie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 13.08.1957 r. zgodnie wiêc z art. 36 ust. 1 pkt. 2 i 11 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków.

Pod wzglêdem bry³y po³aci kondygnacji podzia³ów architektonicznych proporcji powierzchni murów i otworów których brak. Uwa¿am, ¿e by³o b³êdem wydanie pozytywnej opinii bez analizy przedstawionej wy¿ej argumentów, tym bardziej, ¿e projekt nie jest akceptowany przez spo³eczeñstwo. Do³±czam 200 podpisów mieszkañców Nowego Miasta Lubawskiego. Ponadto proszê mi wyja¶niæ dlaczego nie zosta³am powiadomiona jako strona (w³a¶ciciel s±siedniej dzia³ki) o wszczêciu postêpowania Art.127 k.p.a. w sprawie wydania pozwolenia 421 /2009".

Stanowisko Rady Miejskiej w Nowym Mie¶cie Lubawskim odczytane na sesji w dniu 25 sierpnia 2009r.

Informacja dotycz±ca zabudowy dzia³ek przy skrzy¿owaniu ul.3 Maja/ Ko¶ciuszki.

Dzia³ki po³o¿one przy skrzy¿owaniu ulic 3 Maja i Ko¶ciuszki po³o¿one s± w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta Nowe Miasto Lubawskie (uchwa³a Rady Miejskiej z dnia 11 lipca 2005r. nr XXXVI-282/2005 zmieniona uchwa³± z dnia 12 lutego 2008 roku nr XVIII-109/08) na terenie opisanym symbolem B-161UMW. Przeznaczeniem dzia³ek wed³ug ustaleñ tego planu to zabudowa us³ugowa, nieuci±¿liwa - us³ugi centrotwórcze z dopuszczeniem funkcji mieszkaniowej. Teren inwestycji znajduje siê w obszarze strefy A - pe³nej ochrony historycznej struktury przestrzennej, któr± objête jest za³o¿enie urbanistyczne starego miasta wpisane do rejestru zabytków.

Na terenie tym inwestor ma obowi±zek uzgadniaæ projekt budowlany inwestycji z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków po otrzymaniu którego mo¿e z³o¿yæ do Starosty Nowomiejskiego wniosek o wydanie pozwolenia na budowê. Rada Miejska w Nowym Mie¶cie Lubawskim nie jest organem w³a¶ciwym do rozpatrywania spraw zwi±zanych z opiniowaniem, uzgadnianiem czy zatwierdzaniem projektu budowlanego, które nale¿y odpowiednio do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i Starosty Nowomiejskiego.

Ewentualne zapytania czy uwagi w temacie inwestycji osoby uznane za stronê mog± sk³adaæ w Starostwie Powiatowym. Je¶li kto¶ ze spo³eczeñstwa uwa¿a ¿e ma w tym temacie interes prawny lub obowi±zek mo¿e wyst±piæ do Starosty o uznanie za stronê i udzia³ w postêpowaniu, gdzie zg³aszaæ bêdzie swoje uwagi.

(27.08.09 Grzegorz Podkomorzy fot.gp)

Komentarze

  1. Frederyk Kowalski pisze:
    August 30th, 2009 14:14
    Popieram stanowisko Pani Herbert .ze za profity jednej firmy zachodniej nie nalezy niszczyc dorobku kultury polskiej Czy na przedmiesciach miasta nie ma wolnych dzialek?
  2. Marek pisze:
    August 30th, 2009 17:26
    Od kilkunastu lat obserwujê ¿e nasze miasto nie ma ¿adnego planu zabudowy. Ka¿dy buduje jak chce i co chce. £ad architektoniczny zosta³ zniszczony.Nasze miasto sta³o siê bardzo brzydkie i brudne.
    Na tle okolicznych miasteczek Nowe Miasto wygl±da tragicznie.
    Nasze w³adze jak zawsze maj± siê dobrze i martwi± siê tylko kolejnymi wyborami. Zawsze stwierdzaj± ¿e dzia³aj± zgodnie z prawem.
    Chcia³bym aby moje miasto sta³o siê na powrót miastem czystym i zorganizowanym o jakim logicznym ³adzie architektonicznym, pieknych kolorowych uliczkach, zielonych skwerach.
    Wystarczy obejrzeæ stare pocztówki o Nowym Mie¶cie.
    Piêknie zagospodarowany Park Miejski; Bulwar naddrwêczny, k±pielisko, czyste ulice.
    Kiedy¶ mog³o tak byæ, a teraz nikomu nie zale¿y na naszym mie¶cie ? Zróbmy co¶ wspólnie aby nasze miasto na powrót sta³o siê pere³k±.
  3. syn kombatanta pisze:
    August 31st, 2009 16:46
    Nie w temacie - jutro rocznica wybuchu wojny(okr±g³a), czy kto¶ z was s³ysza³ albo widzia³ jakimkolwiek zaproszenie mieszkañców na uroczysto¶ci ze strony w³adz miasta? Jestem zdumiony takim postêpowaniem. Gdyby nie ksi±dz to by¶my nic nie wiedzieli
  4. Obywatel pisze:
    August 31st, 2009 20:28
    Dziêki Synu. Uwaga s³uszna , aczkolwiek spó¼niona . Lepiej pó¼no ni¿ wcale. Naprawdê ¿eby nie ksi±dz to spo³eczeñstwo nowomiejskie nie mia³o by ¿adnej wiedzy o tych uroczysto¶ciach. Rozumiem, ¿e w¶ród Nas s± te¿ laiccy obywatele . Sk±d oni maj± czerpaæ wiedzê. Mija kolejny rok sprawowania przez zaborczy zaci±g w³adzy w Nowym Mie¶cie Lubawskim , a oni wci±¿ bawi± siê w grê która nazwa zwie siê " 26". Dla niezorientowanych jest to dzieñ przelewu wyp³aty na k±ta urzêdników. Kasa na k±cie, kolejny miesi±c zaliczony. Reszta w d….. Tylko, ¿e w¶ród og³oszeñ ko¶cielnych by³o te¿ to, o odnowieniu zawierzenia siê Sercu Pana Jezusa . Jestem ciekaw, czy który z naszych przedstawicieli w³adzy publicznej ma co odnawiaæ, i czy pamiêta swoje zawierzenia. Radzê Naszym szanownym mieszkañcom, których byt naszego miasta le¿y na sercu, by siêgnêli do swych domowych archiwów po taki pergaminowy dokument i zaznajomili siê z jego tre¶ci±, tre¶ci± jaki, jaki¶ czas temu przysiêgali i zawierzali swe postêpowanie nasi w³odarzy i kierownicy jednostek samorz±dowych, dyrektorzy szkó³ itp. Taki dokument bodaj ¿e, dostarczono nam podczas jednej z wizyt duszpasterskich- kolêd . Trafi³o to pod strzechy wszystkich domostw. Wed³ug mnie osoby tam wymienione i podpisane z imienia i nazwiska pope³ni³y najciê¿szy grzech jakim jest zaniechanie w dzia³aniu i nie realizowanie tego, co podpowiada im sumienie. Skoro ci z wierchurzki w³adzy samorz±dowej nie mog± sprostaæ swoim przysiêgom przed Bogiem, to te¿ pozbawieni s± prawa do oceny innych . W¶ród nich s± takie osoby jak Pani Burmistrz, Pan Przewodnicz±cy Rady Nowego Miasta , Dyrektorzy Szkó³. Czytaj±c ten tekst, mo¿na by rzec gdzie jest piek³o, czy ono istnieje, dla czego ich za krzywoprzysiêstwo jeszcze nie poch³onê³o.
    Masz synu odpowied¼ na swoje pytanie.
  5. jarek pisze:
    September 1st, 2009 15:39
    Popieram Pania Herbert!!! takie duze obiekty powinny byc budowane na przedmiesciu ,a nie w centrum miasta.Ta osoba ktora wydala na to pozwolenie miala w tym momecie wylaczony mozg.
  6. Tomasz pisze:
    September 1st, 2009 19:21
    Bardzo ubolewam nad powstaniem przedmiotowej inwestycji. Uwa¿am, ¿e to wielki b³±d w takim miejscu budowaæ supermarket, który zepsuje ca³± architekturê historyczn± tej strony miasta. Wszak plac ten powinien byæ zagospodarowany, bo pusty plac te¿ nie by³ wizytówk±, ale nie na supermarket.
    Dodatkowo do³±czam siê do opinii przedmówcy ¿e tak brudnego i zaniedbanego miasta nie pamiêtam. Spaceruj±c czêsto z ¿on± jestem bardzo zdegustowany zaro¶niêtymi chodnikami nieuregulowanymi krzakami , brudem , ¶mieciami i kawa³kami gruzu walaj±cymi siê obok chodników to wstyd dla miasta .Nasze s±siednie miasta b³yszcz± na tle naszego. Nie trzeba wiele aby to poprawiæ.
    W s±siednich miastach jest po kilka rond a u nas brak nawet jednego i niestety koszmar korków który siê zacz±³ po w³±czeniu ¶wiate³.
  7. Hanna Herbert pisze:
    September 15th, 2009 13:49
    Nawi±zuj±c do pisma z dnia 25.08.2009 r. Pani Katarzyny Kaniewskiej odpowiadaj±cej w imieniu i z upowa¿nienia pani Burmistrz na moje pismo w sprawie zabudowy przy skrzy¿owaniu ulicy 3 Maja/Ko¶ciuszki kierowane do Pani Burmistrz, na wstêpie w kwestii formalnej chcia³abym zapytaæ czy Pani Burmistrz przebywa³a w ostatnim okresie na urlopie? Co nie pozwoli³o Pani osobi¶cie odpowiedzieæ na moje pismo, czy te¿ niedokoñca zgadza siê pani z odpowiedzi± Pani Kaniewskiej na moje pismo. Czy¿by istnia³ dwud¼wiêk w Urzêdzie Miasta, w przedmiotowej sprawie zabudowy skrzy¿owania. Do takiego wniosku dochodzê otrzymuj±c odpowied¼ od za-cy Pani Burmistrz.
    Krzywdz±cym dla mnie jest stwierdzenie, ¿e na mojej dzia³ce znajduj± siê obiekty przypominaj±ce zabudowê wiejsk±. Nadmieniê, ¿e s± to obiekty i pawilony handlowe odbudowane zgodnie z wcze¶niej istniej±c± zabudow± oraz budynki podlegaj±ce ochronie konserwatorskiej, za¶ w terenie tzw. fosy nie istniej± ¿adne budynki, gdy¿ nigdy na tak± zabudowê nie otrzyma³am pozwolenia konserwatorskiego tego fragmentu mojej dzia³ki. Wysoko¶æ istniej±cych obiektów s³u¿±cych do prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej ró¿nych podmiotów wynika te¿ z faktu nieograniczania widoku na jedne z nielicznych fragmentów zabytkowego muru miejskiego. Poza tym moja posesja jest pierwsz± w naszym mie¶cie na której stworzy³am w 1995 r. Slow City. Na co dowodem jest droga do sukcesu gospodarczego firm: 1.”Czerwony Krzy¿”, 2.„Skup Butelek”, 3.„Firma Rowerowa”, 4.„Klinika Medikus dr Peterlejtner, dr Lamparski i piêciu innych lekarzy”, 5.„Firma Barman”, 6.„Sklep Odzie¿owy”, 7.„Firma Te-Trol Twarowski”, 8.„Firma Elektroniczna Mroziñski”, 9.„Zak³ad Fryzjerski”, 10.„Sklep Martynka Jankowska”, 11.„Firma Hydrauliczna Wrona”, 12.„Firma Amex-B±czek”, 13.„Nauka Jazdy”, 14.„Fryzjer”, 15.„Solarium”, 16.„Firma Wieszak”, 17.„Firma Hydrauliczna Cebula”, 18„Ma³a Gastronomia Ufo”, 19.„Firma Ardom”. Dla promocji Nowego Miasta otworzy³am ma³y, przyjemny hotelik, który siê cieszy miêdzynarodow± opini±. Wszystkie te firmy jak i te które nie zosta³y wymienione rozwinê³y siê na tyle, ¿e funkcjonuj± w nowej rzeczywisto¶ci po dzieñ dzisiejszy i ¿adna nie upad³a. Niestety Pañsto jako w³adze miasta nie mog± pochwaliæ siê takimi sukcesami. Gdy¿ nie przestrzegacie swoich uchwa³: „Ucha³a Nr XXXVII/192/09 Rady Miejskiej w Nowym Mie¶cie Lubawskim z Dn. 03 lutego 2009 roku w sprawie wprowadzania zmian do Uchwa³y Nr XXII/186/04 z Dn. 28 czerwca 2004 roku w sprawie uchwalania strategii spo³eczno-gospodarczego rozwoju miasta NML - Plan Rozwoju Lokalnego w zwi±zku z przyst±pieniem do Miêdzynarodowej Sieci Miast Cittaslow przy wspó³pracy Samorz±du Województwa, zamierzenia Samorz±du Gminnego bêd± siê koncentrowa³y na tworzeniu warunków aktywizuj±cych spo³eczno¶æ lokaln± na rzecz rozwoju turystyki na terenie miasta.
    Priorytetem jest wprowadzenie: np.
    • Plan utrzymania zieleni miejskiej oraz infrastruktury sprzyjaj±cej wypoczynkowi.
    • Planu bezpiecznego poruszania siê po mie¶cie i ruchu ulicznego.
    • Planu i promocji i rozpowszechniania segregacji odpadów sta³ych i specjalnych.
    • Programu w zakresie zaanga¿owania mieszkañców przyjmowaniu filozofii Slow oraz realizacjê projektów Cittaslow…
    Nie rozumiem dlaczego tworzycie Pañstwo uchwa³y je¿eli nie potraficie wprowadziæ ich w ¿ycie.
    …Aby staæ siê jednym z miast CittySlow nale¿y spe³niæ liczne podstawowe parametry dotycz±ce wielu dziedzin:(m. in. Systemu kontroli jako¶ci powietrza wspierania rozwoju alternatywnych ¼róde³ energii ), infrastruktury miejskiej. Dostosowania przestrzeni architektonicznej do poruszania siê osób niepe³nosprawnych. Promowanie miasta i turystyki, miedzy innymi go¶cinno¶ci, istnienia dobrze oznaczonych tras turystycznych itp….
    Swym dotychczasowym postêpowaniem nie czyni± Pañstwo nic w tym kierunku. Wrêcz przeciwnie tworz± Pañstwo nieodwracalne bariery w realizacji idei ruchu w naszym mie¶cie. Przez Pañstwa prace nie przybywa nam mikroprzedsiêbiorstw i terenów zieleni itp. A przedsiêwziêcie jakie ma byæ realizowane przy skrzy¿owaniu ulic 3 Maja/Ko¶ciuszki i Okólnej pozbawia nas nieodwracalnie jednego i drugiego. Uniemo¿liwi przywróciæ oryginalnych warunków historycznych zabudowy miejskiej, o której wspomnia³ Spo³eczny Konserwator Zabytków Pan Rudnicki zabieraj±cy g³os na sesji Rady Miasta. Jeszcze raz tu i teraz o ile nie mogê wnioskowaæ, to proszê , jako obywatelka tego miasta, które na mym sercu le¿y jego dobra, ale te¿ proszê nie zapominaæ, ¿e jestem wyborc± i podatnikiem ³o¿±cym zarówno na rozwój miasta, jak i na uposa¿enie decydentów. Ponadto to ja mam odwagê podnie¶æ g³os w obronie lokalnej przedsiêbiorczo¶ci, bo kupcy obawiaj± siê nastêpnych podwy¿ek czynszów.
    Przypominam Pani Kaniewskiej, ¿e przez moje wiejskie podwórko przeje¿d¿a oko³o 50% ruchu ko³owego gdzie przez to odci±¿aj± siê drogi NML i dewastuj± t± wiejsk± zabudowê.
    Nie posiadam ¿adnej Rady, ¿adnego sztabu Urzêdników, nie muszê podejmowaæ uchwa³ w rzeczach oczywistych i upraszam siê o szacunek dla ciebie i dla osób, które swoimi podpisami wsparli moje stanowisko w przedmiotowej sprawie Supermarketu i nie traktowanie jako kaprys owej jednostki.

Skomentuj

*imiê:
*email: (niewidoczny)
www: (opjonalnie)
*Komentarz:
*Kod weryfikacji: Kod
Popularne w tygodniu


Pogoda


  • Zatrzymani za narkotyki
  • Funkcjonariusze zatrzymali trzy osoby pod zarzutem posiadania i udzielania substancji psychotropowej w postaci amfetaminy. Policjanci ustalili te¿ ¼ród³o, z... Wiêcej »


  • Z miasta £odzi pochodzi
  • W dniu 16.02.2012r. w Przedszkolu Miejskim w Nowym Mie¶cie Lubawskim go¶cili aktorzy z £odzi, którzy zaprezentowali przedstawienie s³owno – muzyczne... Wiêcej »

Waluty